create your own banner at mybannermaker.com!

sElaMAt dAtaNG ke bLog buDak cute

assalamualaikum..salam muhibbah n salam saTu malAysia..

firStly tQ coz sudi mengskodeng bLog aq..aper2 pown..aq harAp kowg dPt sdIkit ilMu drI blog aq..hehe..mOge berSama lAh kita mengundi di hari mengundi,.marilah kita bekerjasama dalam satu negara malaysia yang tercinta perasaan waS2 dalm perjuangan kita..

Dulu,kini dan insyaallah selamanya,marilah bersama kita bangkitkan satu negara berkebajikan


GlitterGeek.com


Monday, August 22, 2011

ENGLISH LANGUAGE a.k.a OMPUTIH punya BERSURAHAN

Halo ha...
arini aku bawu abes wat Muet Test..gler bah..gagap tu nk ckp dalm ENGLISH LANGUAGE coz aq bukan lah anak mat salleh atau anak John..tp ank Rosli la hakikatnya..hahaha

puncer aq x nak dpt bini omputih..haha
Berbalik kepada ENGLISH LANGUAGE ni..camna nk ckp dlm loghat yang fasih erk?? ad owg ckp kena slalu dgr lagu omputih..kena bacer paper omputih.tp sumer tu aku dah wat tp knaper msih tidak dapat menguasainyer pun..alololo..

ENGLISH LANGUAGE a.k.a bahasa omputih ni sagat terkenal di dunia kita?? kemana pergi bahasa melayu kita yg satu ketika dahulu pernah menjadi lingua franca yakni bahasa pengantara di dunia kita ini???

dan kenapa Omputih must dikaitkan dengan ENGLISH..member aq yang putih tu knaper lak dikaitkan dengan CHONG??? adoiiii..sumer ni memeningkan aq..sebenarnya mengikut kitab  melyu lamer an..yang bertajuk "Fi malaYA AdA Emas" mengatakan bahawa Omputih tu ialah sejenis mawas yang slalu lepak di kutub utara..adakah mawas atau warek di kutub utara??




sekian saya asam di darat,asam keping di kedai melaporkan dari TV 3 suku,setengah dan separuh..sekian

No comments:

Post a Comment